Únor 2008

Arakain-Videoklip Cornuto

29. února 2008 v 19:52 | Fantomas

Arakain-Videoklip Ztráty a nálezy

29. února 2008 v 19:51 | Fantomas

Arakain-Videoklip Jesus business

29. února 2008 v 19:50 | Fantomas

Arakain-Videoklip Vir

29. února 2008 v 19:49 | Fantomas

Arakain-Videoklip Amadeus

29. února 2008 v 19:49 | Fantomas

Arakain-Videoklip Marylin

29. února 2008 v 19:48 | Fantomas

Arakain-Videoklip Antikrist

29. února 2008 v 19:47 | Fantomas

Arakain-Videoklip Prázdnej kout

29. února 2008 v 19:47 | Fantomas

Arakain-Videoklip Zapomeň

29. února 2008 v 19:46 | Fantomas

Arakain-Videoklip Strom života

29. února 2008 v 19:45 | Fantomas

Arakain-Videoklip Dotyky

29. února 2008 v 19:44 | Fantomas

Arakain-Historie

29. února 2008 v 19:43 | Fantomas

Historie 1982-2007

Na jaře roku 1982 se v Praze, ve sklepní zkušebně a přilehlých pivnicích, dali dohromady tři nadšenci a začínající amatéři, kteří sdíleli stejný hudební názor, jasně ovlivněný právě se rozvíjející Novou vlnou britského heavy metalu. Zpěvák ALEŠ BRICHTA (1959), kytarista JIŘÍ URBAN (1959) a bubeník MIROSLAV NEDVĚD (1954) vytvořili základ kapely se zvláštním a nesrozumitelným názvem ARAKAIN, který posledně jmenovaný člen v jakémsi opojení vymyslel.
ARAKAIN v roce 82 pilně zkouší v sestavě doplněné o zkušeného pražského kytaristu Rudolfa Rožďalovského, alternujícího kytaristu Ivana Cifrince a basistu Oldřicha Maršíka a představuje se při ojedinělých klubových vystoupeních (první z nich bylo v KD Cíl v Praze 10) a na konci roku získává po takzvaných přehrávkách před kulturněpolitickou komisí statut "lidových hudebníků", který umožňoval samostatně vystupovat "za úplatu". Další koncert proběhl v dubnu 1983 v KD Barikádníků v Praze. "Barča" pak už ARAKAINU na léta "zůstala" a byla považována za jejich domovskou scénu. Kapela tu v prvních letech pravidelně vystupovala a pak ještě dlouhou dobu každoročně udržovala tradici Rockových vánoc na Barče.
Následující čtyři roky (1983-1986) táhl ARAKAIN československou krajinou a úspěšně plnil sály nejdříve hlavně na zábavách a tancovačkách, protože jiná možnost zprvu nebyla, později i při koncertech. Jak se kapela vyvíjela, měnilo se i složení kolem tří zakladatelů. Postupně se v ARAKAINU vystřídali kytaristé Miloň Šterner, Marek Podskalský a basista Václav Ježek. S kapelou jako host v letech 84-86 vystupuje i mladá rocková zpěvačka Lucie Bílá.
V lednu 1986 nahrazuje Mirka Nedvěda za bicími zkušený profesionál Karel Jenčík. Ze skupiny Železná neděle k baskytaře nastupuje ZDENĚK KUB (1964), aby jej za pár měsíců doplnil kytarista pražského Törru MIROSLAV MACH (1964).
V dalším průběhu roku je jasné, že personálně i autorsky je kapela ustálena a kvarteto BRICHTA-URBAN-MACH-KUB se stává na dlouhou dobu osou a jakýmsi kmenem ARAKAINU. Horká je pouze bubenická stolička.
Komunistický režim nebyl kapele nikdy nakloněn a tak ARAKAIN koncertoval a hrál po tancovačkách zcela mimo zájem médií a hudebních vydavatelství. Občas se vyskytnou i zákazy vystupování, ale ARAKAIN stále hraje svoje a stává se špičkou rockové hudby u nás, zvláště její metalové odnože.
V roce 1986 však přichází první studiová zkušenost v podobě tří nahrávek pro Československý rozhlas. Díky úspěchu skladeb v rozhlasových žebříččích se kapela dopracovala ke svému 1. singlu GLADIÁTOR / EXCALIBUR u vydavatelství PANTON (leden 1988).
Podstatná, ale v této fázi vývoje kapely už nikoli překvapivá, skutečnost - ARAKAIN v tomto roce poprvé vyprodává velký sál Lucerny při jubilejním koncertu k vlastním pátým narozeninám.
Na jaře roku 1988 nastupuje k bicím Robert VONDROVIC, pověstný dvoukopákový specialista a kapela se následně na jaře 89 stává profesionálním souborem. Vyrůstá ve vyspělou heavymetalovou kapelu, která rychle získává výsostnou pozici osobitou vlastní tvorbou s vyjímečnými Brichtovými texty a úspěšně koncertuje po celé republice.
Krátkou epizodou v Arakainu je působení plzeňského kytaristy Dana Kroba. Ten na začátku roku 1989 nahradil Mirka Macha, který si "odskočil" do Alarmu Miroslava Imricha, aby se však po roce vrátil zpět.
V září 1989 ARAKAIN navštíví mezinárodní festival v Moskvě. Následuje účinkování na samplerech Posloucháte Větrník a RockMapa Petra Jandy, který umožňuje kapele natočení 2. singlu AMADEUS / PROČ? (Supraphon 1989), koncertuje s úspěchem na mamutím mezinárodním rockovém festivalu v polském JAROCZINĚ, na METALMANII v Katovicích '89 i v Praze '90 - a setkává se tu poprvé s velmi zajímavými kolegy ze světa (Coroner, Kreator...).
Následuje 3. singl KU-KLUX-KLAN / ORION (Supraphon 1990) - ochutnávka z v té době připravovaného debutového alba Thrash The Trash.
Listopadová revoluce ale přináší opět změnu bubeníka - ke konci roku 89 Vondrovic odchází do Kreysonu a z konkurzu je na jeho místo vybrán mladý talent, student Pražské konzervatoře Štěpán SMETÁČEK.
Po listopadové revoluci, v roce 1990, konečně může vyjít 1. album THRASH THE TRASH (Supraphon), které obsahuje skladby ověřené z koncertních programů posledních let a zaznamenává obrovský zájem fanoušků. 120 tisíc prodaných nosičů je navždy pak prodejním rekordem souboru. Album se stává jakýmsi mezníkem českého metalu a dnes je už považováno za "kultovní".
Rokem 1991, přesněji 2. albem SCHIZOFRENIE (Supraphon), začíná příjemná tradice - co rok, to nové album. V témž roce startuje spolupráce s plzeňskou agenturou SOKOL'S POWER VOICE a posouvá už výhradně koncertní činnost ARAKAINU na velmi profesionální úroveň s pečlivě volenou účastí na velkých festivalech a koncipovaných vlastních koncertech.
Ale po dvou letech působení (1991) i Smetáček, který směřuje k jiným žánrům, opouští Arakain, ale doporučuje ke konkursu spolužáka z konzervatoře Marka ŽEŽULKU (1973), který zde pak působí dalších 13 let.
Rok 1992 přináší především koncert k desátému výročí, opět před vyprodanou Lucernou a dvě alba - živák HISTORY- Live (je záznamem z tohoto koncertu) a studiové album BLACK JACK (Monitor).
V následujícím roce 1993 začíná dlouhotrvající spolupráce s vydavatelstvím POPRON MUSIC. Ve studiu se schází současná pětice poprvé a zatím také naposledy s producentem mimo kapelu - Milošem Dodo Doležalem a nahrává 5. album SALTO MORTALE.
Rok 1994 - zpěvák Aleš BRICHTA natáčí první sólovou desku. Arakainu mezitím vychází remasterovaná anglická verze alba Thrash The Trash na CD THRASH! V roce '95 následně natáčí "mezialbum" LEGENDY - album coververzí s hity limitovanými rokem vzniku 1980. Zlatá deska a prodej přes 30 000 kusů svědčí o souhlasném názoru mnoha fanoušků. Následuje podpis exkluzivní smlouvy s POPRON MUSIC a velmi úspěšné turné po Čechách i Slovensku včetně několika velkých festivalů, kde je kapela jednoznačným headlinerem.
Rok 1996 je do značné míry kopií roku předešlého - opět koncertní turné, opět festivaly - jen s tím rozdílem, že tentokrát na nich zní především věci z nového 7. alba S.O.S. BRICHTA si podruhé odskakuje k sólovému projektu a kapela zatím začíná ladit materiál na výroční výběrové album. Za rok totiž oslaví 15 let existence!
Sedmadevadesátý je už zcela ve znamení 2 narozeninových alb - je totiž jasné, že jedno album postihnout průřez letitou tvorbou nemůže. V lednu se tedy nahrávají vybrané bonusy - staré skladby, které nikdy nevyšly na nosičích, doplněné o výběr stěžejních hitů z dosud vydaných alb a koncepce 1. výběrového alba ARAKAIN 15 Vol. 1 je na světě. Znovu vyprodává Lucernu a hostem a kmotrem je v té době už megapopulární Lucie Bílá včetně většiny bývalých členů kapely. Na podzim vychází pokračování 2. výběrovým albem ARAKAIN 15 Vol. 2. Ještě v tomtéž roce vychází také ARAKAIN 15 - Video, které obsahuje záběry z jubilejní Lucerny a dostupné videoklipy a završuje rok 1997.
V následujícím roce 1998 kapela vydává významné album ve své historii - APAGE SATANAS. ARAKAIN opět sbírá čelní místa v žebříččích a anketách desek a instrumentalistů českých rockových periodik. Aleš BRICHTA vydává třetí sólovou desku. Na konci roku se také objevují reedice prvních dvou alb Thrash The Trash a Schizofrenie jako 2CD v remasterované úpravě a také výběr Arakain 15 Vol. 1 a 2 jako 2CD.
Začátkem roku 1999 dvojice URBAN/KUB realizuje a vydává projekt KAIN. Na jaře vychází deska "vedlejší" skupiny MARKA ŽEŽULKY - W8.
10.6.1999 ARAKAIN před zaplněnou brněnskou sportovní halou Vodová natáčí koncert, který zaznamenává a odvysílá Česká televize. Zároveň rozšířený záznam tohoto koncertu vychází na videokazetě ARAKAIN Gambrinus Live.
Následuje další, 9. řadové album FARAO - důstojné pokračování stylu a zvuku předchozího alba Apage Satanas. Opět melodické, ale přitom, dle slov recenzentů, nejtvrdší album ARAKAINU vychází na podzim 1999.
Na jaře roku 2000 spatřilo světlo světa 2CD ARAKAIN Gambrinus Live, které obsahuje téměř kompletní záznam brněnského koncertu '99, včetně dvou nových studiových bonusů a také složku CD-ROM s materiálem o kapele.
Arakain je oceněn cenou České hudební akademie "Česká Gramy" v oblasti Hard and heavy - "Anděl 2000".
V roce 2001 je na trhu 10. album FORREST GUMP a Arakain se připravuje na oslavy 20. výročí svého vzniku oprášením materiálu z dřevních dob let osmdesátých, které nebyly nikdy zachyceny na deskách a chystá "nulté" album ARCHEOLOGY.
Arakain je vybrán k otevření pražského koncertu britské legendy Judas Priest v pražské Sportovní hale.
Na jaře roku 2002, v průběhu natáčení alba Archeology však kulminuje krize mezi kapelou a zpěvákem, která vyústí v pozdější odchod Aleše Brichty na sólovou dráhu. Ke svým dvacetinám kapela ještě absolvuje úspěšné turné po sportovních halách České republiky, které vrcholí Výročním koncertem v Lucerně, jehož záznam vychází na DVD. Tímto koncertem se Aleš Brichta definitivně loučí s Arakainem.
Začíná období hledání, ale kapela má v krátkém čase ve výběru jasno - na místo zpěváka v létě 2002 nastupuje velký hlas a objev české scény Petr KOLÁŘ a kapela začíná boj o novou identitu a důvěru fanoušků. Vychází retrospektivní kniha "Arakain - 20 LET NATVRDO" - autoři Kania/Němec.
Kapela zkouší, ale mezitím, co připravuje nové album, získává prvními koncerty s tímto vyjímečným hlasem novou tvář a nové fanoušky.
V roce 2003 pak vychází řadové album METALMORFOZA (Popron Music), první s Kolářem, které za rok prodeje dosáhne ocenění Zlatá deska. Během roku ještě následuje Výběr pomalých skladeb Arakainu na CD Balady - Best Of, které opět získá ocenění Zlatá deska - již třetí v pořadí!
2004 Arakain podepisuje smlouvu s nadnárodní společností Sony BMG, která žádá nové album. Reprezentuje Česko na velkém mezinárodním festivalu Metalmania ve společnosti kapel Soufly, Moonspell, Morbid Angel atd. Je také opakovaně pozván na mezinárodní Open Air Fest Master Of Rock.
Přestože kapela má úspěšně našlápnuto, věhlas a rychlost vzestupu talentu Petra Koláře bohužel vyústí na jaře 2005 k jeho odchodu na sólovou dráhu. Kapela ihned nachází plnohodnotnou náhradu - zatím neznámého zpěváka Jana Toužimského, který v té době alternuje Koláře a Kamila Střihavku v muzikálu Excalibur. Při příležitosti této změny ohlásí po 13 letech za bicími v Arakainu odchod také Marek Žežulka!
Do toho všeho na jaře 2005 vychází ještě s Petrem Kolářem dokončené album WARNING! (Sony BMG), ale Honza Toužimský se již tady stačí představit jako host v duetu s Kolářem Strom života. Následuje turné k albu, kterého se účastní oba zpěváci a fanoušci mohou vidět raritu v Arakainu se dvěma sólovými zpěváky. Jejich kvality a neuvěřitelná hlasová podobnost dávají tušit mnohdy úžasným zážitkům! Konkurz na místo za bicími není ještě uzavřen, je tedy pro toto turné přizván ke spolupráci jeden z nejuznávanějších bubeníků v Čechách Roman Lomtadze z kapely Čechomor.
Vrcholem turné 2005 k albu Warning! a jedním z největších mezníků v životě kapely je uspořádání velkého koncertu v pražské Sazka Aréně (jako první český rockový interpret) s významnými hosty Blazem Bayley z Iron Maiden a německou rockstar Doro Pesch, zazpívá si Aleš Brichta i Kamil Střihavka, který je kmotrem alba. Poslední koncert turné a poslední koncert s Kolářem za mikrofonem pak již absolvuje nový bubeník Arakainu, profesor hry na bicí na pražské Konzervatoři J.Ježka Lukáš DOKSANSKÝ.
Album Warning! ještě na podzim téhož roku opět získává Zlatou desku!
Arakain v nové sestavě během roku 2005 dále pokračuje v koncertování. Ale novici v řadách kapely žádají rychle novou desku, je tedy současně připravováno album LABYRINT (Sony BMG) 2006, které je opět podporováno koncertním turné a účastí na největších tuzemských festivalech. Je opakovaně pozván na mezinárodní Open Air Fest Master Of Rock, kde plní roli headlinera českého večera.
Arakain se ještě před revolucí také účastnil několika velkých rockových festivalů v socialistickém zahraničí (Mezinárodní festival Lužniky 89 - Moskva, Metalmania - Katowice, Polsko, Jaroczin - Polsko). V současné době nejvíce vystupuje v Polsku a na Slovensku a zaznamenává tu výborný ohlas.
Na své pouti se Arakain potkal na jevištích s mnoha evropskými či světovými hvězdami (Coroner, Destruction, Europe, GammaRay, Guano Apes, Halloween, Hammerfall, King Diamond, Kreator, Running Wild, Saxon, Judas Priest, Anthrax, Soufly, Moonspell, Morbid Angel, Napalm Death a mnoho dalších).
Na jaře roku 2007, v roce 25. výročí svého vzniku, vyráží Arakain na česko-slovenské turné s dvouapůlhodinovým programem, který mapuje celou dosavadní kariéru skupiny. Se skladatelem a korepetitorem Státní opery Praha Václavem Zahradníkem a s uměleckým vedoucím a houslistou Heroldova komorního orchestru Janem Valtou připravuje Výroční megakoncert s Plzeňskou filharmonií.
20. dubna 2007 se koná Výroční megakoncert ARAKAIN XXV na Zimním stadiónu Slavie v Edenu za účasti Plzeňské filharmonie vedené Václavem Zahradníkem a také za účasti bývalých zpěváků Lucie Bílé a Aleše Brichty. Zazní 12 skladeb v úpravě pro Symfonický orchestr a kapelu a pak následuje průřez historií kapely v celkově tříhodinovém programu. Bezpochyby největší akce v životě kapely! Celá úspěšná akce je natáčena Českou televizí a připravuje se vydání záznamu na DVD a CD u vydavatelství Sony BMG, které je naplánováno na září tohoto roku.
Kytarista Mirek Mach je po vleklých zdravotních potížích hospitalizován na 5 týdnů v nemocnici - skupina poprvé ve své historii koncertuje v omezeném obsazení se čtyřmi členy.


Slayer-Videoklip Angel Of Death

29. února 2008 v 10:23 | Fantomas

Slayer-Videoklip War Ensamble

29. února 2008 v 10:22 | Fantomas

Slayer-Videoklip Bloodline

29. února 2008 v 10:22 | Fantomas

Slayer-Videoklip Dead Skin Mask

29. února 2008 v 10:20 | Fantomas

Slayer-Videoklip South Of Heaven

29. února 2008 v 10:20 | Fantomas

Slayer-Videoklip Raining Blood

29. února 2008 v 10:19 | Fantomas

Slayer-Historie

29. února 2008 v 10:18 | Fantomas
1982
Historie skupiny SLAYER je přímo spjata s Kerrym Kingem, který v roce 1982 v Huntigton Beach v Kalifornii na předměstí Los Angeles začal shánět talentované muzikanty. Než Kerry založil SLAYER hrál společně s Tomem Arayou (zpěv, basa) ve své předchozí skupině The Quits. Hledal však kytaristu a doslechl se o jistém Jeffu Hannemanovi (kytara), který se prý zajímal o punkovou hudbu - tak si ho šel poslechnout přímo k němu domů. Nejspíš byl spokojen a tak oslovil Toma (který v té době pracoval v nemocnici), zda by neměl zájem účinkovat v nové kapele s názvem SLAYER s čímž Tomas souhlasil a zdravé jádro bylo vytvořeno. Teď už zbývalo pouze najít bubeníka. A tím se stal Dave Lombardo. Svoje první vystoupení (koncerty) odehráli SLAYER v roce 1982 a jejich repertoár se v těch dobách skládal především z převzatých písní od skupin Iron Maiden, Judas Priest a dalších, převážně punkových kapel. Zpočátku hráli v malých klubech a později začali hrát na pravidelných o víkendových vystoupeních. Již od svého založení měli poměrně dobrou základnu mezi místními Hooligans! Jedno z jejich prvních vystoupení se odehrálo 25.3.1982 na jejich střední škole ještě společně se dvěma kapelami.
1983
V srpnu roku 1983 hrála skupina svoje vystoupení v klubu Woodstock, kde je viděl Brian Slagel (zakladatel Metal Blade Production). SLAYER ho tak zaujali (dalo by se říci uchvátili), že jim nabídl účast na kompilaci Metal Masacre III (na Metal Masacre I byla píseň Metallicy - Hit the Lights). SLAYER souhlasili, ale účast na Metal Masacre si podmínili tím, že jim Brian Slagel pomůže při produkci jejich prvního alba (LP desky). Na kompilaci se objevila skladba Aggressive Perfector a poté již následovalo první dlouhohrající album!
1983-84
Na konci roku 1983 nakráčeli hoši do studia a začali se věnovat práci na své první desce, kterou pojmenovali Show No Mercy. V USA se album dostalo do prodeje v prosinci roku 1983 (opět srovnání s Metallicou, která v témže roce vydala album Kill´em All), ale v Evropě se díky problémům s distribucí dostává na pulty obchodů až počátkem roku 1984 (únor - Roadrunner Record). A tak se zrodil styl nazývaný THRASH METAL!!! Ještě ke srovnání s Metallicou - jeden hudební časopis při hodnocení obou alb poznamenal, že Dave Lombardo je rozhodně lepší bubeník než Lars Ulrich!Po natočení této desky následovalo první turné skupiny a dá se říci, že pro SLAYER bylo jednou velkou zkušeností! Chtěli aby jim někdo pomohl dostat se na koncerty, ale Brian Slagel jim řekl "Termíny máte zamluvené, jenom jsem zvědav, jak se tam dostanete". Kapela si najala Van pro svoje vybavení, jenže ten byl příliš malý a nebylo v něm dostatek místa pro všechny členy kapely, takže byl Tom Araya nucen vzít svoje Camaro. Tohle "turné" bylo jedním slovem chaotické. Chlapci spali u jakýchkoli lidí, kteří je nechali u sebe přespat a navíc se jim nedostávalo peněz, protože všechno utratili za jídlo a pivo. Co se hudební stránky týká, tak po té proběhlo vše velmi dobře, protože každý chtěl tuhle "novou muziku"! Když se vrátili Brian Slagel je přivítal slovy: "Kde máte peníze?" a oni odpověděli "Jaký peníze???!!!!". "No ty, které jste mi měli dát za vaše vystoupení!", načež se mu dostalo této odpovědi "Aha - tyhle peníze - tak ty jsme měli k přežití a kupovali jsme si za ně jídlo!".Po tomto turné nahráli SLAYER tři nové songy - a to - Chemical Warfare, Captor of Sin a Haunting the Chapel, které skončili na EP Haunting the Chapel (1984).
1985
V roce 1985 natáčejí SLAYER album Hell Awaits, které stejně jako to předchozí produkoval Brian Slagel a vyšlo také u Metal Blade Records. Toto album si v krátkém čase po jeho vydání koupilo na 100 000 lidí a od tohoto momentu se o SLAYER začala zajímat větší vydavatelství! Tahle deska ukázala, že SLAYER dokáží pracovat i s pomalými písněmi - jako třeba At Dawn they Sleep. Album působí mnohem temněji a "satanističtěji" než předchozí Show No Mercy, což přispělo i k tomu, že se o kapele začalo mluvil i v nehudebních kruzích. V roce 1985 vyjíždějí hoši na své první evropské turné a hned se účastní holandského festivalu Dynamo (jiné zdroje uvádějí, že jejich první vystoupení v Evropě bylo na Poperinge festivalu v Belgii společně s Lee Aaron a Mercyful Fate). To byl velký krok pro kapelu, protože předvedla naplno svůj talent pro live vystoupení i v Evropě a získala tak spoustu fandů na starém kontinentu. Na základě úspěchu s Hell Awaits kontaktoval skupinu Rick Rubin - producent vydavatelství Def Jam (což byl mimochodem název Rickovy první skupiny). Rick produkoval skupiny jako Public Enemy, Run DMC nebo Beastie Boys. Když SLAYER podepsali s vydavatelstvím smlouvu, byli vůbec první metalovou kapelou v Rickově "stáji"! Proto si zpočátku hodně lidí myslelo, že Rick Rubin nemůže kapelu jako SLAYER produkovat, nicméně následující rok jim zapravdu nedal!
1986
V kapele se však objevují první problémy mezi Davem Lombardem a zbytkem kapely. V roce 1986 při promo turné k albu Reign in Blood Dave odchází z kapely a je nahrazen Tony Scaglionem ze skupiny Whiplash. Ale Tony nebyl pro SLAYER tím pravým a neplnil Daveovu úlohu, takže se Lombardo ke kapele zase vrátil. V té době kolovaly pověsti to tom, že pokud by se Dave nechtěl vrátit do kapely měl by ho nahradit Gregg Hall ze SACRED REICH. Dave se ovšem vrátil, takže zůstalo jen u spekulací. Rok 1987 byl z hlediska koncertování pro skupiny skutečným zápřahem, protože vystupovala jak v USA tak i na velkých koncertech po Evropě a zbytku světa!
1988
Rok 1988. Dozrál čas na novou desku. Ta dostala název South of Heaven a fanoušci očekávali, že předčí předchozí Reign In Blood, kterou si SLAYER postavili laťku hodně vysoko. South of Heaven je však oproti Reign in Blood méně brutální a dá se říci, že i pomalejší. V té době ho mnoho fandů SLAYER odmítlo, nicméně později ho přijali zpět za své. Tuto desku zkomponovali Tom Araya a Jeff Hanneman a od Reign in Blood se lyšila především po textové stránce. Kapela opustila satanistická témata a věnuje se více válečným a nacistickým námětům (South of Heaven, Mandatory Suicide a Silent Scream). K desce samotné poznamenal Jeff Hanneman: "Všem těm, kteří si myslí, že nejsme schopni dorovnat či překonat úspěch s Reign in Blood vzkazuji toto: ty MY jsme udělali Reign in Blood, my jsme tu desku vymysleli, napsali a nahráli - nikdo jiný! Nepotřebujeme překonávat sami sebe ...... my jsme SLAYER".
1990
Rok 1990 znamenal vydání dalšího geniálního alba s názvem Seasons in the Abyss. Na tomto albu skupina kombinuje starý zvuk SLAYER s novými postupy. Na této desce je mimo skvělé hudby, také výborná textová složka do které se zapojil i Tom Araya, který je znám svým zájmem o masové vrahy a na albu je proto píseň Dead Skin Mask, která pojednává o Edu Geinovi. Skladba War Ensemble pojednává o strategickém vedení války a pak jsou tu skladby, které otextoval Kerry King - a to Spirit in Black, Born of Fire a Skeleton Society. Této desky bylo prodáno přes 1 000 000 kusů a SLAYER za ni obdrželi jak zlatou, tak i platinovou desku, což svědčí o tom, že byla dobře přijata nejen kritikou, ale i fanoušky! Po vydání tohoto alba následovala největší koncertní tour v (thrash)metalové historii nazvaná Clash of the Titans. Složení pro Evropu a USA vypadalo následovně. Evropa: Slayer, Megadeth, Suicidal Tendencies, Testament. USA: Slayer, Megadeth, Anthrax, Alice in Chains. V průběhu tohoto turné se trošku přiostřily vztahy mezi SLAYER a MEGADETH (údajně při koncertním setu Megadeth, fandové vyvolávali Slayer, Slayer, Slayer .....). Se všemi ostatními skupinami však SLAYER vycházeli naprosto bez problémů.
1991
K 10. výročí existence skupiny vydali SLAYER live - dvojalbum s názvem Decade of Aggression, které ovšem vyšlo o rok dříve - v roce 1991. Toto koncertní 2CD mapuje uplynulých 10 let skupiny průřezem jejich předchozích alb, má vynikající "smrtící" zvuk a skvělou koncertní atmosféru a navíc se opírá o osvědčené songy z repertoáru SLAYER jako jsou Angel of Death, Mandatory Suicide, South of Heaven, Rainning Blood ....! Z tohoto koncertu měl být pořízen i videozáznam, který ovšem nakonec nebyl distribuován (na přání členů skupiny z důvodů nízké kvality). Nicméně hudební stanice MTV uvedla 2 nebo tři skladby (mimo jiné Dead Skin Mask, nebo Black Magic a Reign in Blood). Toto album se také velice brzy po uvedení na trh stalo zlatým!V roce 1992 se objevuje nemilá zpráva - a to: Dave Lombardo byl vyhozen ze skupiny SLAYER. Neoficiálně prý Tom, Jeff a Kerry nazývali Davea a jeho manželku Theresu jako "Ken a Barbie", protože Dave ji bral všude sebou, trávil s ní většinu času a nestaral se o zbytek kapely.Takže došlo na hledání nového bubeníka. Tím se stal Paul Bostaph, který v té době hrál v jiné kapele z Bay Area - Forbidden. Kerry, který Paula znal už z dřívějška mu zavolal a předal mu seznam skladeb, které by se měl naučit, pokud by měl zájem bubnovat ve SLAYER. Když Paul po 3 týdnech přišel na "předváděčku" zahrál všechny skladby, které mu Kerry dal a ještě přidal jednu, která na seznamu nebyla - Silent Scream (která je velmi těžká). Tímto byl přijat do SLAYER nový bubeník!Skupina se ten rok zúčastnila (už s novým bubeníkem) festivalu Monster of Rock, který probíhal v Polsku, České Republice, Německu a Anglii. V tom stejném roce hrají také na Monster of Rock v Doningtonu (Anglie) poprvé společně se skupinami Iron Maiden a W.A.S.P. (toto vystoupení si budou dobře pamatovat, protože hráli ve velice deštivém a bouřlivém počasí)! Po těchto vystoupeních se SLAYER "vytratili z scény" a kolovaly zvěsti o tom, že se skupina rozpadla, což se však ukázalo jako nepravdivá informace, protože v roce 1993 přispěli na soundtrack k filmu Judment Night skladbou Disorder, kterou nahráli společně s raperem Ice-T (který je mimochodem velkým obdivovatelem a fanouškem skupiny a na tuhle spolupráci se velice těšil). Tohle období bylo pro thrash metalové skupiny velice těžké, protože se začali prosazovat nové žánry a thrash metal se stal mrtvým žánrem (hodně thrashových kapel v 80. let také díky tomu skončilo - Violence, Death Angel, nebo Dark Angel).
1994
Na začátku roku 1994 vyšla zpráva o tom, že SLAYER začali pracovat na nové desce, která by měla být na pultech v únoru téhož roku. Díky problémům s nahrávací společností však deska opustila studio až v průběhu léta 1994 a na pulty prodejen přišlo až v říjnu téhož roku! Album nese název Divine Intervention a je velmi agresivní (dalo by se říct, že je to Reign in Blood devadesátých let). Tuto desku napsali hlavně Kerry King a Tom Araya a proto je oproti předchozím o něco rychlejší (skladby Killing Fields, Ditto Head a Divine Intervention). Album si ve státech koupilo na 800 000 fans a v žebříčku US Top 100 se dostalo na 8 pozici po prodeji 100 000 kusů během prvního týdne.Koncem roku 1994 vyrazili SLAYER na evropské turné Intourvention společně s MACHINE HEAD v roli předskokanů (mimo jiné jste je mohli vidět v Ostravě - vynikající koncert)! I k tomu měl již výše zmiňovaný Max Cavalera jisté konstatování. Doslova řekl: "MACHINE HEAD SLAYER převálcují, protože ti jsou již staří a unavení!". Opak byl pravdou! Obě skupiny spolu na tomto turné vycházely výborně k čemuž Kerry King poznamenal (právě on prý stál za tím, že Machine Head předskakovali Slayer): "MACHINE HEAD jsou pro nás perfektní zahajovací kapelou!" (v současnosti už vztahy mezi Kerrym a Robem Flynem už tak ideální nejsou). Evropské turné skončilo v prosinci roku 1994 a bylo velice úspěšné.Na vnitřní obálce CD Divine Intervention můžete vidět ruku Mike Meyerse, který si do ní nechal vyřezat logo SLAYER. Začátkem roku 1995 začíná americká část koncertního turné na kterém společně se SLAYER a MACHINE HEAD vystupují ještě BIOHAZARD. Turné bylo opět velice úspěšné a skoro na všech místech, kde se hrálo byly lístky dlouho dopředu vyprodány! V březnu 1995 natáčejí SLAYER svoje první domácí video, které se jmenuje Live Intrusion a které je ukázkou skvělé práce skupiny na pódiu i v zákulisí!!!!! Tato videokazeta se dostala v USA na první místo v žebříčku nejprodávanějších videokazet.
1996
V roce 1996 vydali SLAYER punkových coverů Undisputed Attitude, které bylo pro mnoho fandů velice nezvyklé. Byla to pocta pro skupiny na kterých SLAYER vyrůstali a o tomto albu už mluvili delší dobu. Když se jim naskytla příležitost a čas na natočení tohoto alba - udělali to. Na této desce se nacházejí skladby od skupin jako T.S.O.L., Minor Threat, D.I. a mnohých dalších. Jsou zde i tři vlastní písně SLAYER a to: Can´t stand you, DDAMM (Drunk Drivers Against Mad Mothers) a Gemini. Can´t stand you a DDAMM jsou písně, které napsal Jeff Hanneman v roce 1984 pro svůj vedlejší projekt, který nebyl nikdy realizován. 1998
Práce na novém albu začaly koncem roku 1997 (prosinec). Toto album vyšlo opět se zpožděním a to především díky průtahům při jednání firmy Def Jam (Rick Rubin) a Sony/ColumbiaToto album se jmenovalo Diabolus In Musica a v době jeho vydání se kolem něho vedlo mnoho diskuzí. Mimo jiné i o tom, že se SLAYER "zaprodali" jako Metallica a natočili komerční desku za účelem výdělku!!!!! Jiní zase říkali, že album je industriál. Ale SLAYER všem ukázali, že je to výborné album, které kombinuje starý zvuk SLAYER se současnými hudebními vlivy! Album je to typicky slajerovské, i když je z větší části složeno z pomalejších písní, nicméně i ty rychlé se na albu najdou. Nová deska se setkala s velmi dobrými kritikami od hudebních recenzentů, kteří ji označují jako jednu z nejlepších od SLAYER. Album se dostalo v žebříčku prodejnosti v USA - US Top 100 na 31. pozici, což byl největší úspěch thrash metalové skupiny v devadesátých letech. Tom Araya k dění kolem SLAYER i nového alba poznamenal: "Jsme hrdi na integritu Slayer, na všechno to, co dělá z kapely vyjímečný spolek, je v tom i kus pýchy a sobectví, to přiznávám, ale zároveň vím, že kdybychom takoví nebyli, tak nás showbusiness rozemele na kousíčky ....". V září roku 1998 zahájili SLAYER světové turné (společně se System Of A Down - koncertovali i v Praze v Malé sportovní hale), kdy mimo jiné zavítali i do Asie, Evropy, Austrálie, USA a také do Ruska (poprvé ve své kariéře). Turné bylo opět velice úspěšné a SLAYER potvrdili svoji pozici v live vystoupeních! V roce 1999 jeli turné ve Spojených státech poprvé jako headlineři (předskakovali jim hardcoreoví Sick Of It All a techno-thrashers Meshuggah) od března do května. V květnu se připojili k Ozzfestu (Black Sabbath, White Zombie, Deftones ....), který koloval po území USA do konce července. V roce 1999 koncertovali SLAYER na území USA velmi pilně. Dále ještě stačili nahrát Tribute Black Sabbath (cover skladby Hand of Doom), kterého se účastnili ještě skupiny jako Soulfy, Pantera a Megadeth. Kerry King nahrál na připravované album skupiny Pantera sólo do skladby Goddamn Electric a Tom se zúčastnil nahrávání písně na nové desce Soulfy, kterou nazpíval společně s Maxem Cavalerou a která se jmenuje Terrorist. Po skončení Ozzfestu začala příprava na psaní nové desky. V roce 2000 udělali přestávku v nahrávání a jeli turné po Evropě jako podpora na některých štacích Iron Maiden. Mimochodem někdy v roce 1988 prohlásil Jeff Hanneman, že by se mu líbilo jet turné s Iron Maiden, ale že k tomu asi nikdy nedojde. Nikdy neříkej nikdy .... ! Koncem roku byla nahrána píseň Bloodline (produkoval ji Matt Hyde), na soundtrack k filmu Dracula 2000, která byla později zařazena i na no
2001
Nahrávání nové desky bylo dokončeno do jara roku 2001 (produkoval ji Matt Hyde - ale když byla deska nahrána a smíchána , poslali ji Ricku Rubinovi do LA, který ji remastroval a smíchal znovu), ale díky problémům s nahrávací společností bylo vydání (opět) opožděno. Nicméně i přesto vyrážejí SLAYER na Extreme Steel Tour společně s Panterou a dalšími skupinami po celém světě. Konečně 11. září 2001 vychází (zatím poslední) album God Hates Us All a v žebříčku US Billboard Charts se umisťuje na 28. místě! V prosinci roku 2001 byli ještě SLAYER nominováni na ceny Grammy jako nejlepší živé provedení písně Discipline a nejlepší metalové album God Hates Us All. Bylo to poprvé za 20. uplynulých let v kariéře kapely, kdy byli na cenu Grammy nominováni (zůstalo jen u nominací). Album bylo provázeno evropským i americkým koncertním turné. Druhá část amerického turné, začala 2. prosince 2002 společně sDavem Lombardem (kruh se uzavřel?) za bicími, který nahradil Paula Bostapha - odstoupivšího ze skupiny kvůli chronickému zranění lokte! K tomuto tématu bylo také vydána řada prohlášení a je na nás, které z nich vezmeme za to "pravé ořechové"! Původně se mluvilo o Paulově lokti, pak se začalo spekulovat, že se jedná o koleno a poslední verzí bylo, že odchod nebyl zapříčiněn zdravotním stavem výše jmenovaného. Tak si vyberte, co se vám bude nejvíc hodit. Faktem zůstává (jak dlouho), že současným bubeníkem je skutečně Dave Lombardo